• RSS
  • Youtube

Oradea, oct. 2017

AlexB vineri, 23 februarie 2018, 7:58 fara comentarii

Am vietuit in Oradea mai bine de un deceniu. Dupa vreo 6 luni de cand am plecat din Oradea, am revenit cu sotia. Niciodata cetatea din Oradea nu mi-a parut mai frumoasa, niciodata n-am pedalat cu mai mare drag pe malul Crisului. Si nenumarate ture am facut pe Paleu, dar nici una ca asta! Caci daca tot am fost cu bicicletele in Oradea, cum ar fi fost sa nu facem si un Paleu?

Geamana, oct. 2017

AlexB joi, 22 februarie 2018, 7:55 fara comentarii

Geamana este un sta din judetul Alba, care a fost inghitit de sterilul rezultat in urma operatiunilor miniere de la Rosia Poieni. S-a format astfel un lac de decantare. Este dezastru natural aici, dar in multe culori. Am facut un traseu cu bicicletele in jurul lacului.

Valea Ierii, oct. 2017

AlexB marți, 20 februarie 2018, 7:53 fara comentarii

Intr-o duminica de toamna, ne-am pus bicicletele pe masina si am mers la Valea Ieri. Am facut aici un traseu excelent pe dealurile din zona.

Un lucru interesant despre Valea Ierii l-am gasit pe wikipedia:

Lacul Sfanta Ana, sep. 2017

AlexB luni, 19 februarie 2018, 7:58 fara comentarii

La intoarcerea dinspre acasa spre casa, ne-am abatut din drum pentru a vizita acest unic lac vulcanic din Romania. Este inconjurat de o poteca ce poate fi parcursa cu bicicleta; de asemenea, sunt amenajate mai multe trasee pentru biciclete in zona. Ne-am promis ca ne vom aduce odata bicicletele aici.

Lacul Sfânta Ana (în maghiară Szent-Anna tó) este singurul lac vulcanic din România. Este situat în masivul Ciomatu din județul Harghita, pe stânga râului Olt, în apropiere de stațiunea Tușnad. Lacul este așezat pe fundul craterului unui vulcan stins, denumit Ciomatu Mare (în maghiară Nagy-Csomád), din masivul vulcanic Puciosu, locul celei mai recente erupții vulcanice în Carpați și în Europa de Est, care a avut loc acum câteva zeci de mii de ani (probabil mai recent de acum 42.000 ani).

Palatul Mogosoaia, aug. 2017

AlexB joi, 15 februarie 2018, 7:49 fara comentarii

In Bruxelles, la Mini Europe, m-am intrebat de ce au ales Palatul Mogosoaia ca reprezentativ pentru Romania. L-am vizitat, dar tot nu am gasit raspunsul la nedumerirea mea.

Cateva cuvinte despre Mogosoaia:

Palatul Mogoșoaia este o clădire istorică din localitatea Mogoșoaia, județul Ilfov, România, aflată la circa 15 km de centrul orașului București. Complexul conține clădirea propriu-zisă, curtea acestuia cu turnul de veghe, cuhnia (bucătăria), casa de oaspeți, ghețăria și cavoul familiei Bibescu, precum și biserica „Sfântul Gheorghe” aflată lângă zidurile curții. Palatul poartă numele văduvei boierului Mogoș care deținea pământul pe care a fost construit.

Palatul Mogoșoaia a fost în posesia familiei Brâncoveanu timp de aproximativ 119 de ani, trecând apoi în proprietatea familiei Bibescu.

sursa: https://ro.wikipedia.org/wiki/Palatul_Mogo%C8%99oaia

Pucioasa, aug. 2017

AlexB joi, 15 februarie 2018, 7:41 fara comentarii

Pucioasa a devenit inca un loc pe care-l numesc „acasa”, iar barajul de aici mi se arata mereu altfel.

Bucuresti, aug. 2017

AlexB joi, 15 februarie 2018, 7:39 fara comentarii

Cateva poze din capitala (cele mai multe sunt in jurul Herastraului). :D

Ceahlau, aug. 2017

AlexB marți, 13 februarie 2018, 8:03 fara comentarii

Am fost pe Ceahlau. Minunata drumetie! A fost pentru prima data cand am gasit o floare de colt.

Lacul Bicaz, aug. 2017

AlexB marți, 13 februarie 2018, 8:01 fara comentarii

Cu o seara inainte sa mergem pe Ceahlau, ne-am oprit la lacul Bicaz (sau Izvorul Muntelui). Am facut o tura cu barca cu pedale (cum s-o fi numind?…) pe lac, iar catre seara am mers si am campat pe un deal langa lac. Frumos loc de campare si linistit.

Publicat in: Vedenii nemişcătoare

Dupa ce am vizitat in ziua anterioara Cetatile Ponorului si Lumea Pierduta, am facut in ziua a doua alt traseu: Cetatile Radesei si Cheile Somesului Cald.

Din nou ne-am simtit mici privind maretia Cetatilor. Am trecut prin pestera si prin apa; palpitanta combinatie: intunecime si apa. : ))

Publicat in: Vedenii nemişcătoare

Cu ocazia Untold 2017, am fost la Padis doua zile. Suficient de departe de Cluuuuuj, incat sa nu auzim nespusele bubuituri. Dar drept este ca am fugit si de canicula; am ales racoarea cortului in munte.

In prima zi am facut doua trasee: Cetatile Ponorului si Lumea Pierduta. Citeste mai mult »

Poiana Horea, iul. 2017

AlexB marți, 13 februarie 2018, 7:52 fara comentarii

Am fost cu cortul pentru un weekend la Poiana Horea. Am schimbat canicula din oras cu racoarea din munte si aglomeratia si zgomotul urbei cu susurul apei si ciripitul pasarelelor. In loc sa conduc masina printre alte sute de masini, am mers intr-o mica drumtetie prin padure, vai si dealuri. N-am avut inghetata, dar am mancat afine direct de la sursa. A fost un timp excelent, ne-am reincarcat bateriile.